Tuesday, June 14, 2011

SUnYiiii

"aku ramai kawan ...kawan serumah... kawan office, kawan dari FB, kawan gie travel .. tapi kenapa aku rasa sunyi lagi?"

"betul tue ... dulu aku ramai kawan ... tapi sekarang aku dah buang semua kawan-2 yang suka memikirkan diri sendiri ... rasanya aku lebih suka sendirian ... walau rasa sunyi ... aku gembira.",

"ada ramai kawan ke ... tak ada kawan ke ... tue semua tak penting ... yang penting kenapa kita rasa sunyi sedangkan kita punya seseorang dalam hati!", monoLog untuk aku cuba cari jalan keluar ....
tue sebab banyak status dalam laman FB ker akan letak "alone" or "jiwa kosong" ... dalam memberitahu bahawa perasaan mereka yang memang sedang kosong .. tapi percaya atau tidak ... walau datang berduyun-2 nak mengisi ruang hati yang sunyi itu ... pasti dia tetap merasakan tidak mencukupi ..

tanpa memikirkan ... bahawa satu hari nanti ... kita akan bersendirian di ruang legar masjid ... menanti kehadiran orang ramai untuk menyempurnakan jenazah kita ... tanpa memikirkan ... bahawa akan tiba masanya ... kita akan tido sorang-2 ... tanpa tilam yang mahal ... tanpa selimut yang tebal ... tanpa baju tidur yang selalu kita pakai ...

jadi secara peribadi ..... soal sunyi atau tidak ... tak sepatutnya muncul!!! kenapa perlukan kawan-2 untuk tidak merasa sunyi? ... tak boleh kah kita spend masa kita dengan family? ...

emm mungkin family jauh kot ... jadi tak boleh spend time dengan diri sendiri ke? emm mungkin terasa bodoh gie jejalan sorang-2 ...

semuanya ini terjadi sebab kita TERLALU memikiran kesunyian kita ... kita TERLALU memikirkan bahawa seronok bila dapat spend time dengan kekawan ajer... atau last sekali baru kita pikir ... seronok kalau dapat spend time dengan family ...sunyi itu bila kita tak tahu apa yang kita inginkan dalam hidup kita ....

janganlah kita sunyi kalau si dia tak call kita dah seminggu ... dan kita rasa sunyi bila semua kawan-2 yang kita talipon ... mem-bz-kan diri tetiba ....

"ada ramai kawan ke ... tak ada kawan ke ... tue semua tak penting ... yang penting kenapa kita rasa sunyi sedangkan kita punya seseorang dalam hati!", hidup kita ... kita yang kena corakkan .... perjalanan hidup kita ... kita yang kena ceritakan ... jadi buang segala sunyi!!! sebab kita tahu ... sunyi itu tidak patut ada dalam diri kita ...

No comments: