Monday, May 11, 2009

Terima Kasih Bonda

Mak Bonda Ibu Umi @ Mummy...aper pown gelaran yang kite berikan mereka tetap ibu kite...Biar pown dunia hari ini merayakan untuk mu ibu... namun bagi diri ini aku yang diciptakan Allah ke atas muka bumi nie tetap bersyukur setiap hari dan hari - hari seterusnya adalah hanya untuk dirimu ibu...Dari Abu hurairah r.a pernah datang sesorang sahabat bertemu Rasulullah S.A.W dan sahabat tersebut lalu bertanya kepada Nabi " Wahai Rasullullah siapakah yang seharusya orang yang paling layak aku berbuat baik kepadanya..?? Lalu Nabi menjawab "IBUMU"...kemudia siapa..?? " IBUMU" ...kemudian setelahnya siapa yang Rasulullah..?? "IBUMU"...untuk kali yang berikutnya sahabat itu bertanya lagi siapa pula yang seterusnya Ya Rasulullah..lalu banginda menjawab " AYAHMU"...





10 mei 2009 bersamaan 15 Rabiulawal bersamaan 1430 hijiriah...hmm secara jujurnya aku tak penah nak sambut hari ibu...sejak dari dulu sampai la nie...tapi sekarang aku terasa mcm nak sangat sambut hari ibu bersama gan family kat kg...yela!! bukan apa la nie aku dah keje, duit dah ader so why not aku tak boleh sambut...atleast aku boleh belikan something tok mak aku kat kg... hmm aku nak gak tgok mak aku gembira dah dihargai...

Ibu bukan sekadar ibu saja ler..tp bagi aku diowg gakla tempat tok aku bermanja walaupun aku nie dah besar panjang. Mereka gakla tempat aku menumpang kasih, meluahkan masalah…ops!!! Tp tak semua masalah k…yang privacy tue aku save la nati kantoi mampos lak aku hahaha…kadang2 mak aku nie la tmpt aku nak dapatkan nasihat…nape tak minta kat ayah!!!!.hurm paham2 ajer la kekwn ayah nie garang ckit. So takot ah nak minta nasihat

Mak aku selalu ckp die tak nak hadiah aper-aper pown tapi cukuplah dengan sekadar aku sentiasa menyayangi n mengingati sepanjang hayat selagi nyawa di masih di jasad…pesan mak kalu mak dan abah dah takde jangan lupe selalu berdoa untuk mereka…huhu nielah part yang paling sedih sgt bila mak aku ckp cam nie…aduyaii...

No comments: